tisdag 26 augusti 2008

Barnen på dagis och jag på stan...

Idag var det dags att lämna båda barnen på dagis, HELA dagen- eller mellan kl. 9-14. Första gången för Agnes, men inga konstigheter för Adrian =).

Jag passade på att gå i affärer med Anna hela förmiddagen. Mycket konstigt att göra sådant utan barnvagn =)...Var ett tag sedan sist!
Planen var att köpa byxor till kidsen och sen bara gå omkring i lugn och ro. Detta gick helt enligt planerna ( vilket inte heller har varit helt vanligt på sistone- då man får vara beredd på det mesta när barnen är med ;) ). Jag hittade byxor till båda, en body till Agnes, en egen keps till Agnes ( hon brukar ta på sig Adrians ) och sen gjorde vi världens fynd på vantar, också till barnen. Dom kostade 5 kr/par- och jättefina!

Under dessa barnfria timmar, så vore det ju bara ljug att säga att jag inte tänkte på dom. Jag gick omkring och funderade vad dom gjorde, om dom skulle få i sig någon mat och framför allt om fröknarna skulle lyckas med att få Agnes att somna på madrassen, bredvid alla de andra barnen.

Som vanligt när man funderar/oroar sig så har det gått hur bra som helst! Agnes var en av de första som somnade- utan protester ( hon vill aldrig sova middag inne hemma, bara i vagnen och ute! ).
Alla dagisfröknar förtjänar verkligen en varsin dagens ros, för jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur dom gör, när dom kan få 10 barn att lägga sig bredvid varandra, utan lek och stoj och tjo och tjim och att dom sedan bara somnar ! Ibland tycker jag det kan vara väldigt svårt med mina egna..och då är ju dom ändå bara två...

Dagens köp :







Inga kommentarer: