onsdag 20 augusti 2008

Uppdatering


Tok-Maja!


Tok-Frans!


Nu var det några dagar sedan jag skrev. Vi har haft fullt upp hela dagarna ( och nätterna- OS! ). Inskolningen på dagis går bra tycker jag. Igår och idag har jag lämnat Agnes själv i ca 45 minuter, och det har gått förvånansvärt bra. Idag var hon trött redan när vi kom, så då var det inte riktigt lika roligt att leka som igår, men hon hade i alla fall inte varit ledsen den stunden jag gick iväg.
Adrian tycker också det är superroligt på dagis! Jag hade ju tänkt att han skulle följa med hem när jag och Agnes går, men han har velat vara kvar alla dagar hittills- så då har han fått vara det. Igår provade vi för första gången att han INTE skulle sova middag på dagis, och det gick också bra =).

Agnes har börjat härma det mesta vi säger nu. Jätteroligt, och vi börjar kunna urskilja mer och mer vad hon faktiskt säger =). Här kommer ett litet urval av hennes ord :

Mamma
Pappa
Adia = Adrian
Titta
Tack
Där
Nej
Aaa = Ja
Gocka = Docka
Gunka = Gurka
Maas = Majs

2 kommentarer:

Linda sa...

Agnes har verkligen blivit stor. Ni har riktigt fina barn.
Tack för fikat i Tisdags : )

Kram Linda

Erika sa...

Åh, tack själv Linda!!

Så roligt när ni kommer! Vi kanske kan komma och hälsa på er nån gång?! Vore roligt!