måndag 27 april 2009

Fullt upp

En ny vecka igen! Tiden går så fort...känns inte som att jag hinner med riktigt. Veckan som var hade vi fullt upp hela tiden. Jag hade 3 inbokade möten på jobbet, fullt ös efter jobb och dagis och även helgen har varit fullspäckad.

Lördagen började med ett besök till IKEA. Eller, Christoffer fick uppdraget att åka dit och inhandla byrån till hallen.
Jag däremot var ute i solen med barnen =). Dom fick själva bestämma vad vi skulle äta till lunch, så menyn bestod av korv med bröd och festis utomhus =).
När Christoffer kom hem igen höll vi oss inomhus och kikade när han knåpade ihop byrån.

Många delar....

...och skruvar...

..men en byrå blev det tillslut =)

På lördag eftermiddag stack vi iväg till Gryta på grillning. Fläskytterfilé, revben och en massa god sallad... Och gott att dricka förstås =). Det var kanonväder hela kvällen, så vi kunde sitta ute och äta och barnen kunde vara utomhus länge innan det blev kallare.
Senare under kvällen hann vi med lite hockey-VM också.

Igår söndag hade vi också fullt upp. Christoffers mormor fyllde 85 år. Vid tolv åkte vi dit och hade med oss rostbiffen som C lagat. De andra syskonen hade gjort potatissallad, lax, sallad och en smarrig rosa tårta.

Efter kalajset var vi iväg och storhandlade. Kvällen tillbringade vi i soffan framför tv´n med bl.a Filip & Fredrik.


6 kommentarer:

Anna sa...

MKt najs byrå. Kul med massa nya grejer =)

Hanna sa...

Vi har precis varit och köpt en exakt likadan byrå på Ikea. Byrån står nu i hallen i paketen och planen är att bygga ihop den ikväll. Känns halvlovande när jag ser påsen med alla skruvar och grejer :)

Linda sa...

Haha...fullt upp helt enkelt :)
Varför ska man ha tråkigt och få vila någon gång ibland?!
Hehe...
Du har gått ner i vikt ser jag.
Är det för att du har börjat gå till jobbet?

Erika sa...

Hihi..Jo jag har gått ner lite...eller 11 kg sen nyår =). Promenaderna gör susen! Och mat på lite bättre tider osv.
Fast jag har mkt kvar! Men jag är glad att det går så bra som det gör!

AnnaLii sa...

Vilken tur att du har en händig karl som kan läsa ikeas bruksanvisning :)
Hihi...
Kram på dig, gumsan!

Linda sa...

11 kg ?! Otroligt duktigt utav dig.
Vilken bedrift!!