tisdag 12 maj 2009

Stora killen, ont i magen och ledig

Nu händer det grejer!

Adrian har äntligen blivit stora killen och slutat med blöja !! =) Han har ju som bekant varit helt hysterisk när det gäller detta, men nu äntligen går det bra. Igår hade det bara hänt en enda olycka på dagis. Och imorse tog han av blöjan själv när han vaknade och sprang iväg till garderoben för att ta på sig ett par kalsonger. Jag är så stolt!
Bättre sent än aldrig =).


I söndagskväll fick jag sådär jätteont i magen igen.... Vankade av och an nästan hela natten. Kunde inte somna för det blev bara värre och värre. När klockan blev strax före 04 gjorde det så ont att jag ringde till sjukvårdsupplysningen. Dom i sin tur tyckte att jag genast skulle åka till akuten... Sagt och gjort....Jag hoppade in i en taxi och drog iväg... Väl där fick jag komma in på ett rum på en gång och en läkare kom och pratade med mig. Men han trodde ( precis som vår familjeläkare ) att det "bara var min magsäck som krånglade lite".... morr!! Han trodde inte alls att det var gallbesvär, som jag och alla andra i min omgivning tror. Han undersökte mig inte ens först, utan var påväg att skicka hem mig igen, dock med ett par tabletter som skulle hjälpa....yeah right!! =(
Men innan jag skulle åka tyckte han i alla fall att han skulle klämma lite på magen.... När han gjort det och upptäckt hur ont jag faktiskt hade och var på magen så kom han ändå fram till att "det var ju lite typiskt gallbesvärsont i alla fall".
Han beslutade att jag skulle få vara kvar ett tag till så de kunde ta lite prover.

Efter en massa blodprover, kissprov och ett samtal med en annan läkare ( som för övrigt sa att jag hade fått ett klassiskt gallanfall ) fick jag åka hem... Min familjeläkare skulle fixa remiss så jag får komma och göra ultraljud på magen....
Hoppas det inte dröjer för länge bara innan jag får komma på det! Vill inte ha så här ont i magen mer!!


Annars då... Jo, jag är nu kompledig i några dagar. Och på schemat står STORRÖJNING AV GARDEROBEN!
Känns sådär spännande......Men det måste göras. Jag kan inte ens gå in med den rena tvätten där längre. Det är prylar och kläder överallt..... Ska nog börja genast... Annars blir det inte av =)

Tjingeling!




1 kommentar:

Hanna sa...

Men lilla stackare! Fy sjutton alltså.
Men duktig Adrian